Yataktan kalkmakta zorluk çekenler dikkat! Bu hastalığın ana belirtisiydi.

Uykunun insan sağlığına olan faydalarına dikkat çekmek amacıyla her yıl Mart ayında, bahar ekinoksundan önceki Cuma günü “Dünya Uyku Günü” kutlanıyor. Bir yetişkinin günde ortalama 6-8 saat uykuya ihtiyacı vardır. Profesör. Ankara’daki Medicana International Hastanesi Nöroloji Bölümü’nden Dr., sağlıklı yaşamın temel gereksinimlerinden birinin sağlıklı uyku olduğunu söyledi. Dr. Emine Esra Okuyucu; İyi bir uykunun şartının 10 dakika içinde uykuya dalmak, uykuda hiçbir kesinti olmaması ve sabah dinç bir şekilde uyanmak olduğunu belirtiyor.

“İYİ UYKU İŞ VE OKUL HAYATINDA BAŞARIYA KATKI SAĞLAR”

Profesör. Dr. Okuyucu, kaliteli uyku için şu bilgileri verdi:

“Kişiden kişiye değişmekle birlikte ortalama uyku süresinin 6-7 saat olduğu söylenebilir. Türklerde bu süre 6,5 saat olarak bulunmuştur. Sağlıklı bir yaşam için yeterli ve kaliteli uyku şarttır. İyi ve sağlıklı uyku; Uykuya dalmanın 10 dakika içinde gerçekleştiği, uyku bölünmelerinin olmadığı ve sabah dinlenmiş olarak uyandığınız durumlar için geçerlidir. Uyku bozuklukları; Çok uyumak, az uyumak ve buna bağlı çeşitli uyku bozuklukları başlıkları altında değerlendirilebilir. Nedenleri çok farklı olabilir. Örneğin depresyondaki bir kişi çok uyuyabilir ya da hiç uyuyamayabilir. İyi bir uyku; “Çalışma temposunu, motivasyonu ve beden mutluluk endeksini artırarak iş ve okul hayatında başarıya katkı sağlıyor.”

“HER GÜN BENZER SAATLERDE UYMA ALIŞKANLIĞINI KAZANMALISINIZ”

Uyku için uyku hijyeninin şart olduğunu vurgulayan Prof. Güneş ışığının girmesini önlemek için perdeler kapatılmalıdır. İdeal olan odanın havadar olması ve seslerden korunmasıdır. Yatak odasında cep telefonu, televizyon gibi cihazlar bulunmamalıdır. Sağlıklı uyku için kişinin bedensel ve ruhsal olarak dingin olması gerekir. Her gün aynı saatte uyuma alışkanlığı edinilmeli, uykudan önceki dönemde kafein ve benzeri uyarıcı sayılan yiyecek ve içeceklerden uzak durulmalıdır. Akşam yemeği az miktarda ve erken yenilmelidir. Bir yetişkin için öğleden sonra uykusu gerekli değildir. Yetişkinlerde tek fazlı uyku doğru olanıdır. “Yaşlılarda ve çocuklarda günde 2-3 uyku periyodu normal kabul ediliyor” dedi ve sözlerini şöyle tamamladı:

uykusuzluk hastalığı

“Sabah uyanamamanın nedenleri var. Örneğin kişi geceleri iyi uyuyamıyorsa – örneğin uyku apnesi sendromu – gece yatma saati erteleniyorsa, kişinin geç uyanma alışkanlığı varsa ya da depresyondaysa uyanmada zorluk yaşayabilir. sabah. “Bu sorunların nedenlerine çözüm bulunarak sabah kalkamama sorunu ortadan kaldırılabilir.”

(DHA)

Başlık yönlendirmesi
ANA SAYFAYA DÖNMEK İÇİN BURAYA TIKLAYIN
O ilde hem kış, hem bahar!O ilde hem kış, hem bahar!
İşte İmamoğlu'nun masasındaki son anketİşte İmamoğlu’nun masasındaki son anket
Köylüler tesadüfen buldu!  2.100 yıllık yazıtta dikkat çeken mesajKöylüler tesadüfen buldu! 2.100 yıllık yazıtta dikkat çeken mesaj

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Popüler Firmalar
Güncel Haberler
Sponspor Bağlantılar: Antalya Haber